torsdag den 31. december 2009

Et nyt år i sigte

Så er det tæt på, det nye år. Jeg bliver altid lidt eftertænksom nytårsaftensdag. Tænker over hvad det er for et år, der rinder ud og hvad det er for et år, der banker på. Bliver lidt trist og lidt glad hvert år.

I år har budt på mange svære timer og trælse ting, men også på mange gode, hyggelige og rare timer. Det største i år har klart været at blive mormor, hvis nogen skulle være i tvivl. Det er så stort, dejligt og livgivende, at det skal I se frem til. Et lille barn giver så meget ubetinget kærlighed og er så umiddelbar, det er fantastisk. Det kan vi alle lære af.

Men på en eller anden måde mærkelig måde har min sygemelding også været en stor ting, en god ting. Jeg har (er) nødt til at kigge indad og mærke mig selv, sådan helt forfra. Jeg har været nødt til at redefinere mig selv og finde ud af, hvad der er vigtigt for mig og hvad der ikke er. Hvordan kommer jeg videre herfra? Det har jeg glemt i hverdagens travlhed. Jeg arbejder stadig hårdt på at komme fremad og få det bedre. Lige nu synes jeg måske det er gået to skridt tilbage men forventer at det går frem igen inden så længe.

Lige om lidt skal manden min og jeg til at lave et visionboard for det nye år. Vi har på forhånd snakket meget om, hvad der skal med på dem. Hvad er vigtigt for os næste år? Tja, en af de ting der skal på, er mere tid til hinanden. Vi har brug for at finde tilbage til hinanden, det har været hårdt ved vores forhold, at jeg har haft det træls. Ikke på den måde at vi er i krise eller noget i den retning. Vi vil bare gerne hinanden mere end vi er lige nu, hvis I forstår, hvad jeg mener.

Til sidst vil jeg ønske jer alle et rigtig godt og lykkebringende Nytår. Må 2010 blive et fantastisk år fyldt med kærlighed og glæde.
Tak for alle gode timer i det gamle år. Tak for alle oplevelser og snakke. Tak for jeres tålmodighed og omsorg.

3 kommentarer:

  1. Godt nytår til dig og dine kære.... 2010 kan kun blive bedre ,2009 har været et hårdt år for mange af os , men jeg vælger at tro på 2010 bliver bedre :-)

    SvarSlet
  2. Kære du, Jeg ønsker dig et rigtig glædeligt, fredeligt og lykkebringende nytår. Du om nogen fortjener et glædeligt år, hvor ting falder på plads i dit liv.
    Kærligst, Mette

    SvarSlet
  3. Tak til jer begge for de søde ønsker. Jeg ved at 2010 bliver bedre end 2009, det kan ikke bliver værre.

    SvarSlet