fredag den 11. december 2009

Stresshåndteringskursus ....

I dag skulle jeg så begynde på det der stresshåndteringskursus. Hold da op, hvor jeg søgt med lys og lygte efter en vej ud af det. Altså så jeg ikke var nødt til at skulle afsted. Jeg kunne slet ikke overskue det her til morgen. Men lige meget hvad, jeg havde ikke ondt, var ikke syg, bilen ville godt starte og barnet var vældig frisk.

Så jeg tog en dyb indånding og tog afsted mod det ukendte. Nye folk som også har stress, nye behandlere men en kendt - troede jeg - min psykolog. Han var så til gengæld syg. Tænk da jeg så nåede frem, så var de alle helt almindelige mennesker, som var ligeså nervøse som mig.

Vi hørte noget om stresshormoner, belønningshormoner og stress som sådan. Snakkede lidt så'n kvinde til kvinde. Derefter skulle vi lave nogle fysiske øvelser, hvor vi spændte af i musklerne rundt om i kroppen, fokuserede på vejrtrækningen og fik jordforbindelsen igen. Det var rigtig godt og lærerigt. Hold da op mine muskler i maven og ryggen er spændte og i forsvarsposition. Lige nu er de ømme fordi de er lidt afspændte. Det er helt sikker øvelser, jeg vil lave hjemme.
Så det endte op med a blive en rigtig god formiddag alligevel. Godt at mine overspringshandlin-ger ikke bar frugt.

Lige om lidt vil jeg gå ned og gøre mig fin. Jeg har besluttet at tage med til julefrokosten på skolen i aften. Det er mig, der bestemmer, hvor længe jeg bliver og hvornår jeg går hjem. Jeg håber, det bliver hyggeligt. God fredag aften til jer alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar