lørdag den 26. december 2009

Julen 2009

Vores jul har været en del præget af den influenza, vi alle tre fik i løbet af d. 22. december. Dagen startede ellers "fint" med, at yngstedatteren blev sendt hjem til middag fra arbejde pga. snevejret. Godt vi fik hende hjem på det tidspunkt, for et par timer senere kunne vi ikke komme ud af indkørelsen og vejen var luk-ket af sne. Det var rigtig hyggeligt og stille, næsten ligesom juleaften.

Hen under aften begyndte hun med at kaste op og så gik det slag i slag indtil vi alle lå med hver vores spand og høj feber. Hele lille juleaftensdag sov vi og hav-de det rigtig skidt. Alt det vi skulle have nået, tja det nåede vi ikke. Min søde svigerinde fik købt svigerfars gave for os og handlede det mest nødvendige mad. Hvor er det heldigt, at vi har hende.

Da natten sluttede og det blev juleaftensdag, havde vi det bedre. Vores maver var bare meget ømme og vi var trætte, men blev enige om at tage afsted til aften. Vi skulle for første gang holde jul hos min svoger og svigerinde. Det var første gang siden pigerne var små,vi ikke skulle holde juleaften hjemme. Noget som har givet anledning til mange snakke særligt med yngste datteren. Hun synes virkeligt, det var svært at skulle i byen og holde jul. Men vi havde en rigtig dejlig og hyggelig aften. Det var helt specielt og helt almindeligt på den gode måde. Hvert år har jeg taget et billede af pigerne foran juletræet, det gjorde jeg selvfølgelig også i år. I år er der to mere på billederne nemlig svigersønnen og Frederik. Det er et dejligt og livsbekræftende billede, synes jeg, de er alle så glade. Jeg bliver også lidt rørstrømsk, mine piger er ved at være voksne. Hvor blev tiden dog af? Det var jo lige i går de kom!!Lidt ligesom denne sang fortæller.



Det er først i dag, 2. juledag, vi er helt på toppen igen. Så vi har brugt noget af dagen på at få ryddet op og pakke gaver ud. Og rigtig se hvad vi har fået. Derudover har vi fået gang i vaskemaskinen, det har givet en del vasketøj med tre influenzaramte i huset. Vi har også besluttet, at vi prøver at lave rigtig mad i dag, så må vi hvad der sker.

I aftes, mens vi sad og flød ud i sofa, kommer der en mus drønende hen over gulvet. Bvadr!! Nå men mus er nogle gange dumme, det var den her i hvert fald. I morges var den landet i vores gulvspand, hehe. Manden bar den ud til misserne. De havde noget sjov med den spand. På billedet kan I se den ene killing ned i spanden og to andre kigger på. Den nemmeste måde at få den på tror jeg.

Resten af dagen står på hygge og snak. Måske er der en god film i fjersynet. Stille og rolig hygge.
Glædelig jul til alle, håber I nyder det.

1 kommentar:

  1. He he, dejligt missebillede :)

    Godt, du er kommet dig efter den der influenza, som jeg også ragede til mig et par dage før jul.

    Håber du nyder stilheden.

    Knuser fra Mette

    SvarSlet