tirsdag den 26. januar 2010

Dejligt at .....

... solen nu har skinnet i to dage. Man får mere energi og lyst til alt, livet og så videre. I dag er der så tilmed rimfrost over alt - det er så smukt. Og koldt!!! Men lyset er værdifuldt. Herunder er et billede af vores gamle blommetræ, som egentlig skal fældes da der er sygdom i det, men det er så smukt i dag.

I går var jeg så både på arbejde og til psykolog. Det var rigtig dejligt, at snakke mit møde igennem med ham. Han kan vende tingene lidt på hovedet og finde noget positivt i alt. Det var positivt at jeg stod fast og holdt på mit, at jeg ikke trak mig for at få fred. At jeg begynder finde min fejderånd igen. At jeg fik sat de ting, jeg trods alt gjorde og glemme det jeg ikke fik sagt. Jeg er nødt til at slippe bevidstheden om at hun ikke fatter, hvad jeg siger og mener. Det er hendes problem og ikke mit.
Jeg skulle gå hjem og lave en ny kontakt med mig selv. De dage jeg er på arbejde, må jeg ikke forvente noget af mig selv resten af dagen. Og heller ikke dagen efter. Har jeg energi og overskud til noget er det en bonus. Jeg skal prøve for en lille periode og dele tingene op i små bidder og ikke tænke fremad. Puha tænker jeg bare, her har jeg været for ikke så længe siden. Sidste gang virkede det og bidrog til at jeg fik det bedre, så det prøver jeg igen. Lige nu, synes jeg, det er et skridt frem og to tilbage. Håber det snart vender, jeg orker ikke dette. Jeg kan ikke holde ud at være trist og energiforladt hele tiden. Holder fast i at jeg ved det lykkedes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar