lørdag den 7. november 2009

Undren

Mens jeg lytter til en af verdens bedste sange med en af verdens lækreste sangere, Hallelujah med Bon Jovi (http://www.youtube.com/watch?v=ZMRPfCRV2xI&feature=related), så er det jeg undrer mig. Over at folk kan være så onde ved hinanden. At der findes så mærkelige mennesker i verden som der nu egentlig gør. Undrer mig dybt over at der findes mennesker, der går ind i en butik for at købe en vare og så sviner personalet til eller truer dem. Hvordan kan de finde det ok? Men nu er jeg jo også kun mor til en ung pige ansat i en butik - jeg skal nok ikke forstå det. Bare trøste hende og sige, at han gik da uden og gøre jer ondt??

Men undrer mig også over, at der findes folk, der er så mistroiske, at de ikke tager det for gode varer som der medmennesker fortæller dem. Hvorfor skulle man lyve? Handler det mon om "tyv tror hver mand stjæler"? Eller har vores samfund bare ændret så meget, at jeg er blevet helt "outdated"?

Tænk hvis man nu kunne starte en ny trend! Hver dag skal jeg smile til mindst tre fremmede mennesker på min vej - også selvom jeg ikke har lyst. Hvad er det værste der kunne ske? At de smilede tilbage eller rystede på hovedet. Det er hermed min opfordring - smil til 3 fremmede på din vej. Hver dag. Du bliver ihvertfald i bedre humør af det.

1 kommentar:

  1. Jamen, det gør jeg allerede. Og mere end tre om dagen. Men nogen gange får jeg bare et surt blik og andre gange ingenting. Kun få gange oplever jeg at folk smiler tilbage...
    Vi er et sært, koldt folkeslag...

    KH

    SvarSlet