onsdag den 18. november 2009

Bilkatur og blæsevejr

I dag skulle manden så til møde i Århus. "Bette Musen" og jeg tog med - aftalet at vi skulle gå i Bilka, mens han var til møde. Bagefter skulle vi så i Ikea - Musen skulle have sig en ny kommode.

Nå, men vi starter med at se på tøj, prøve og se på mere tøj. Hun fik sig en ny vinterjakke, sat 50% ned. Rigtig smart og fin er hun.

"Bump" sagde det så lige pludselig, og jeg ramte muren. Jeg blev bare så træt, så træt at jeg kunne have lagt mig ned på gulvet i Bilka og have sovet. Men Musen mente ikke, det var ok og at de ville blive sure og smide mig ud. Så jeg traskede ned i cafeteriet, købt en sodavand og sat mig ned i det bagerste hjørne under et kæmpe træ og fik en morfar - med åbne øjne. Det hjalp lidt og vi fortsatte vores rundtur i det kæmpestore varehus. Da manden kom tilbage spiste vi en bid mad og blev enige om, at vi ikke skulle i Ikea. Jeg skulle hjem og sove.



På vejen hjem var vejret blevet rigtig grimt. Voldsom blæst og ufattelig meget regn - hvor kommer det dog fra? Sikker hjemme jeg fik jeg sovet og er mere frisk. Mens jeg sidder og skriver dette lyder der et brag af format. Der er sket et eller andet med vores tag - lød som om noget faldt af. Og det er bulder mørkt herude på landet om aftenen og det blæser stadig så det ryster i huset.Så det er for farligt at gå ud, for at se hvad der er sket. Lige nu holder vi vejret og krydser fingre for, at der ikke er sket stor skade og at der ikke sker mere. Vi må se i morgen, hvad der er sket.

1 kommentar:

  1. Iiiih, altså! Jeg håber sandelig ikke, at det er noget alvorligt!

    Godt du fandt et sted at hvile dig - Bilka er et farligt sted, det ved du da ;o)

    Knus fra Mette

    SvarSlet