mandag den 23. november 2009

Besøg med sommerfugle.......

Jeg har i dag været på besøg på min skole. Mødtes med min leder kl.9.15 og skulle drikke kaffe med mine kollegaer kl.10.05-10.35. På forhånd var jeg en anelse nervøs og havde en flok sommerfugle i maven - men tænkte at jeg nok kunne styre det.
Men da jeg drejede ind på parkeringspladsen overvejede jeg at køre hjem igen. Besluttede dog at det skulle gøres og skyndte mig ud af bilen. Vidste at blev jeg siddende kom jeg ikke ind. På vejen ind over skolegården fokuserede jeg kun på døren, jeg skulle ind af. Jeg havde det så dårligt, kvalme,rystede over hele kroppen, hjertebanken oppe mellem ørene og var på grådens rand. Da jeg kom ind til min leder, var jeg tæt på at bryde sammen i gråd - hvorfor ved jeg ikke helt. Måske fordi det krævede så mange kræfter at gøre det - og jeg gjorde det:-)
Efter at have snakket med ham en ½ times tid besluttede jeg at gå over og sige hej til mine børn på 2. årgang. Det var dejligt at blive modtaget af deres spontane krus og glæde. Børn er så ægte og ligefremme. Jeg fik så mange knus og smil af dem. Kom til at tænke på en sang, der netop handler om "De små børns smil" af Hans Holm - du kan se teksten her.

Jeg mødte så også mit store "problem område", men overlevede. Det var overvældende og grænsoverskridende at møde mine kollegaer da pausen begyndte - men det var også hyggeligt. Jeg blev modtaget med knus og ægte interesse - dejligt. Så fra at være rigtig svært, gik det over til at blive en god oplevelse. Jeg gik forbi mine børn i 1. klasse og fik en masse knus og smil med derfra også. Så med kroppen og hjerne fyldt af gode ting kørte jeg hjem, for at sove. Nå det kunne jeg så ikke men hvilede i stedet.

Nu vil jeg til at sy de sidste to filthjerter, jeg har klippet og se Amys ret. Bagefter vil jeg skrive julekort og lave invitationer til min fødselsdag mens jeg lytter til dette nummer. Håber I vil nyde det også - prøv at lytte til teksten.

2 kommentarer:

  1. Kære du,
    Jeg ved lige præcis, hvordan du havde det, da du sad der på p-pladsen. Dér var jeg sidste fredag, da jeg startede igen. Pyha. Hvor er du bare viljefast med dig selv. Du lader ikke angsten styre dig, du styrer den.
    "Godt knægt, klap dig selv på skulderen!" ;o)

    Jeg havde vagt i starten af pausen, og da jeg så så, hvor mange der var i Sejlet, valgte jeg at smutte ned i Valsen og hygge med de få børn, der var inde.

    Men jeg kunne godt se, at alle var glade for, at du var der. Du er savnet - og det er da dejligt at vide.

    Stor knuser fra
    Mette

    SvarSlet
  2. Og her havde manden i mit liv glemt at logge sig af min pc, som han havde smug-lånt, mens jeg svedte til gymnastik...

    Hav en dejlig dag, søde.

    SvarSlet