søndag den 16. maj 2010

Det bliver spændende...

at få den yngste hjem igen. Jeg glæder mig til at se hende igen og høre, hvad hun har oplevet derover/nede i Kinas land. Var det så fantastisk som hun troede? Var han ligeså fantastisk som da hun tog hjemmefra? Eller blev hele oplevelsen overskygget af hendes hjemve?

Hun er et pudsigt lille væsen, hende Mathilde. Hun er en stærk ung kvinde med sine meningers mod. Som regel ved hun, hvad hun vil og ikke vil. Følsom, kærlig, elskelig, omsorgsfuld, klog, vis, ungdommelig overmodig, gammeldags, gammelklog, naiv, kynisk med andre ord en helt (u)almindelig ung kvinde på 20 år. Men men hun er en skrækkelig hjemmefødning, hvilket betyder hjemve, hver gang hun er væk hjemmefra mere end en uge. Og vi snakker virkelig altomfattende hjemve med ondt i maven og gråd. Da hun var yngre havde hun altid et billede med af os, når hun var på ferie med hendes far. For ikke at glemme hvordan vi så ud som hun sagde.

Jeg har i mit stille sind tænkt, at det vokser hun fra. Men nu er jeg da kommet i tvivl. Hvordan mon det kommer til at gå, når hun lige om lidt flytter hjemmefra? Hun skal jo lære det, men det bliver svært for hende er jeg bange for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar