onsdag den 5. maj 2010

Alder

Så er nummer to dag med samtaler slut. Det har været gode samtaler og dejligt at møde forældrene igen. Jeg er blevet taget godt imod, det er første gang for de fleste efter jeg er begyndt igen.

Min yngste datter er i Kina og besøge sin kæreste. Hun skal i alt være der i tre uger og kommer hjem d. 16. maj. Det er en underlig fornemmelse at have så store børn, synes jeg. Begge mine piger er voksne og den ældste har sin egen familie. Hmmm og jeg føler mig ikke gammel, underligt. Der må være noget, jeg har misforstået. Jeg savner heller ikke mine børn og er ved at rive håret ud af kedsomhed. Nu vil jeg gerne pointerer, at jeg har ingen problemer med min alder overhovedet. Heller ikke med at blive ældre, det er faktisk rart! Jeg er egentlig bare et andet sted i livet nu. Jeg er glad for, at mine børn er godt på vej ud i deres eget liv. Ligesom jeg er glad for at mit liv er anderledes nu. Det giver mig en anden frihed end jeg har haft i mange år. Den værdsætter jeg meget. Jeg vil nyde og bruge den til gavn for mig selv.

Alder er egentlig noget pudsigt noget....Hvad er din alder? Er det den bedste i dit liv eller er den bare en anden??

1 kommentar:

  1. Jeg bekymrer mig ikke om alder, samtidig er det gode ved alder at jo ældre man bliver jo større erfaring får man.
    Jeg er overbevist om Kate, at det er op til os selv om vi føler os gamle, den måde vi hele tiden søger at udvikle os på, holdet sindet ungt, den måde vi klæder os på betyder også en del mener jeg, ikke at man som middelaldrende skal gå klædt som ungdommen, men der er altså meget smart tøj til middelaldrende mennesker også.
    Hvordan man fysisk ædles afhænger vel også af hvor hårdt et liv man lever.
    God aften. Michael

    SvarSlet