fredag den 2. april 2010

En travl uge...

Hold da op hvor jeg synes det går stærkt lige nu. Hele ugen har jeg "skullet" noget. Noget af en udfordring for mig lige nu. Sidste weekend bød på både kunstudstilling med nogle meget flotte ting og en hyggelig familiefødselsdag. Min dejlige svoger holdte brunch søndag kl.10. Der var også tre børn med, udover Frederik. Min svigerindes søsters børn, - hold da op de er en oplevelse af de sjældne. Med fare for at gøre folk gale, vil jeg skynde mig at sige, at jeg faktisk godt kan lide børn og arbejder med dem til daglig. Jeg kan også godt huske, hvordan det var at have små børn med i byen. Det kan være en udfordring. MEN der er meget forskel på børn og forældre. Og jeg har et problem med børn, der styrer et helt selskab med larm og uro. Ligeledes med børn, der er ubehøvlet og taler grimt til (andre) voksne. Men mit største problem er faktisk forældre, der ikke griber ind og marker, at det ikke er i orden.
Da disse tre børn på 5 og 8år går hjem, sidder vi alle fuldstændig måbende og chokeret tilbage. Og jeg overdriver ikke!! Vi kunne ikke tro, at de sagde det de gjorde. Jeg var lidt glad for, at mine piger var rystet og sagde at det ikke var i orden.
I får lige et par billeder af guldklumpen, Frederik snart 7 måneder.

Mandag var manden og jeg en tur i det høje nord og besøge min mor. Hun er stadig ikke helt på toppen ovenpå hendes omgang med hjertet. Hun klager over, at hun ikke kan få kræfterne tilbage. Så vi tog hende med til byen og købte proteinpulver og vitaminer til hende. Jeg blev lidt overrasket over at se, hvor træt hun bliver og hvor lidt hun egentlig kan. Så jeg håber, at det hjælper med de ting vi købte og hun kommer mere til kræfterne. Det er svært at se sine forældre blive gamle, synes jeg.


Onsdag skulle min ældste til undersøgelse på Marselisborg sygehus. Hun fik nogle buler på benene da hun var gravid, de er blevet til sår der væsker. Lægerne på Silkeborg sygehus kunne ikke finde ud af, hvad det var. Dog sagde de, at det ikke er kræft. Dejligt at vide men hvad er det så?
I Århus kom en læge hvirvlende gennem døren, kigge på det en gang og sagde:"nej hvor spændende et pragteksemplar af knuderosen. Har du ondt i halsen?" Noget forvirret får hun fortalt, at det har hun ikke. Lettelsen over at få at vide, hvad det er er til at mærke.
Hun skal nu undersøges nærmere for at finde ud af, hvad der har udløst det. Eller hvad der ikke har. Det tager et par måneder endnu. Men hvor er det dejligt at møde en kompetent læge der ved, hvad han snakker om.

I går havde vi nogle venner på besøg til en sen frokost. Det var så hyggeligt. Det er første gang siden jeg blev sygemeldt i august at jeg har haft overskud til det. Herunder kan I se et billede af den smukke krukke de kom med. Læg mærke til de søde fuglerede. Dejligt at mærke at det går fremad.
I dag har jeg fladet helt ud og lavet ingenting. Det var tiltrængt.
God påske til alle, nyd den alene eller sammen med jeres familier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar