onsdag den 24. marts 2010

Foråret er kommet....

Der har været lidt stille her på bloggen den sidste uge tid. Det er der mange grunde til, men den største er at det er blevet forår. Endelig.

Vi har været ude, når det kunne lade sig gøre. Vi har ryddet op og kørt væk. Tak for at den kommunale genbrugsplads har åben på al mulige og umulige tidspunkter. Vi diskutere farver. Farver til vores udbygninger - skal de være gule som huset eller skal de være hvide eller en hel 5. farve. Vi diskuterer videre. Farver til vores gamle havemøbler - sorte eller regnbuens farver. Altså en stol en farve? Den fortsætter også.
Nå men vi har også købt rhododendroner og azalier til et nyt bed. Faconen på bedet? Nå men vi bliver vel enige her også. Hele vores græsplæne har taget skade af vinterens sne og kulde - den har "snepest"?. Så får jeg endelig en ny græsplæne, som jeg har ønsket lææææænge.

Indimellem alle disse gøremål og diskussioner rydder jeg stadig op på mit værelse og gør ting færdige. Bl.a. er jeg i gang med at ændre voksensengetøj til juniorstørrelse. Kedeligt men nødvendigt.
Vi har aftalt, at vi hen i forsommeren vil holde et lommemarked, hvor vi vil sælge alle de ting vi forhåbentlig får ryddet ud. Det giver lidt lyst til at komme i bund.
I dag var vi ud og købe en fødselsdagsgave til min svoger. Vi var i Bilka og det var en fornøjelse, der var ikke mange mennesker. Så i dag slog det ikke mig helt ud at gå der.
Den yngste datter er ved at planlægge en tur til Kina. Hun rejser alene og skal besøge kæresten som er kineser. Hun har svært ved at finde ud af visum-reglerne og er bange for at gøre noget forkert, så hun ikke kan få lov at komme ind. Så det har vi også kigget på i dag. At ringe til det kinesiske konsulat hjalp ikke. De havde svært ved at forstå engelsk - altså det i Danmark!! Så vi håber vi har gjort det rigtigt.

I dag har jeg også fået en vidunderlig besked. Hjerteveninden er ikke alvorlig syg. De nye prøver var bedre og hun skal holdes øje med, men er ikke i fare. Det er jeg så dybt taknemmelig for. Jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre uden hende.

1 kommentar:

  1. Kære Kate,
    Sikke en hel masse nyt på én gang.
    For det første: de der havestole skal da have hver sin skønne farve og så ens hynder eller ens farve og forskellige hynder (det skal selvfølgelig have enelleranden rød tråd - ellers bliver det bare grimt), synes jeg!

    Og fedt, at være i forårshumør :)Og at det gik godt i Bilka, der jo kan slå enhver ud af kurs...

    Mht Kina: jeg mener altså at jeg sendte dem mit pas og printede en ansøgning, vedlagde nogle penge/ overførte, og så modtog jeg mit pas med det fineste visum i. Det var den ene gang. De to andre fik jeg i Hong Kong og det var en ganske anden sag... ;o) De kan noget med bureaukrati og stempler...

    Godt, du trives.
    Klem fra
    mette

    SvarSlet