lørdag den 13. marts 2010

Før og nu

I nat har jeg haft lidt svært ved at sove så jeg lå og blev lidt irriteret på mig selv. På et tidspunkt tænkte jeg, at det var da utroligt, at jeg ikke snart fik det bedre. Lige der besluttede jeg at lave en liste (mere)!! Nemlig en liste over mine fremskridt siden dengang, hvor jeg for alvor havde det dårligt.

Så efter en rigtig hyggelig strøgtur i Staden med manden min, hvor vi var i butikker og på torvet, satte jeg mig for at lave den. Jeg har lavet den i to kolonner, den ene som jeg havde det for ca. et år siden og som jeg har det i dag. Men jeg kan ikke finde ud af at overføre det til siden, så I får min liste som to afsnit i stedet.

For ca. 1.år siden
Havde jeg svært ved at sove, både nat og dag.
Brød jeg i gråd på de mærkeligste tidspunkter og kunne ikke styre det.
Kunne jeg ikke være sammen med mange mennesker på en gang
Kunne jeg ikke klare at gå i butikker for at handle eller ose
Kunne jeg ikke overskue uforudsete ting, som uventede gæster
Kunne jeg ikke tage telefonen hvis jeg ikke vidste hvem det var
Havde jeg hjertebanken og svedte når jeg gik ind på skolens område
Havde jeg ikke lyst til at være sammen med andre mennesker
Havde jeg kun brug for ro og fred
Havde jeg en indre uro og rastløshed hele tiden
Var jeg fuldstændig apatisk og lukket inde i mig selv
Havde absolut ingen energi
Havde jeg mistet lysten til livet

Lige for tiden
Sover jeg for det mest dejligt om natten og kan ofte sove midt på dagen.
Græder jeg kun når jeg ser tøsefilm eller der er en anden grund til det.
Kan jeg være sammen med mange mennesker i en afpasset FORBEREDT periode
Kan jeg som regel handle og nogle gang ose
Kan jeg i en vis udstrækning håndtere det uforudsete
Kan jeg godt tage telefonen også når det er forældre der ringer
Har jeg hjertebanken og sveder når jeg ikke bliver hørt og føler mig presset
Har jeg i nogen grad lyst til at være sammen med andre mennesker
Har jeg indimellem brug for ro og fred
Har jeg opnået ca. 80 % indre ro
Er jeg mere aktiv og kreativ
Får hele tiden mere og mere energi
Har fået lyst til livet igen


Da jeg havde lavet listen kunne jeg pludselig se alle de fremskridt der er sket. Det hele er ikke noget rod og står i stampe. Jeg får det faktisk bedre til trods for min mindre tilbageskridt. Det blev jeg meget glad for at finde ud af. Humøret er steget og det er en dejlig dag. God weekend til alle der kommer forbi og læser dette:-)




1 kommentar:

  1. Jamen sikke mange herlige fremskridt, og husk nu at forkæle dig selv, det lyder til at du har en dejlig mand der tager sig godt af dig, hvilket er lækkert, men du er altså den nærmeste til at være god ved dig selv, det lyder heldigvis til at du kan ose, husk nu at købe noget der gør dig glad, og selvfølgelig har du fået lyst til livet igen.
    Husk på at vi bloggere også er en del af dit netværk, og jeg glæder mig over at du bruger den mulighed.
    Mvh. Michael

    SvarSlet