torsdag den 24. juni 2010

Fodbold og traditioner

I dag var det fodbolddag. Ja altså ikke kun VM (som jeg IKKE har set en eneste kamp i og ikke gør det med mindre Danmark kommer i finalen), men på skolen. Vi er en lille skole, der kun går til og med 6.årgang.
Det er en tradition, at eleverne i 6. og personalet spiller fodbold - udklædte - den næstsidste dag i skoleåret. Nå ja fodbold og fodbold.... ca. 60 mennesker på banen på en gang....kvalificere ikke helt til at kalde det en fodboldkamp..så'n efter reglerne...men det er sjovt. 2. halvleg bliver det så til en stor vandkamp med vandpistoler og vandballoner. Resten af skolens børn hepper og ser på. Alle har det sjovt og hygger sig.

I år var temaet for personalet "Sidney Lee". Så alle var klædt ud, malet bruuuuune, tatoveret og med bandana på. ØØØndige - jeg kan ikke viser billeder men jeg er sikker på I kan forstille jer det. Et syn for guder - siger jeg jer. HIHI (Han kan ses her, hvis I ikke kender ham)

Hvem der vandt?? Tja tæller mål med hånden, tre fodbolde og andre små tricks? Vist nok uafgjort.

I morgen er det sidste skoledag. Jeg skal spise morgenmad sammen med 6. og de andre lærer, der har haft dem i tidens løb. Jeg skal hygge med mine børn indtil kl.11.55 og efter frikvarteret skal vi alle i hallen til fælles afslutning. Vi skal synge, 6.deler mere eller mindre søde gaver ud, de deler roser ud og vi tager afsked med dem. Så er der sommerferie for børnene.

Lærerne skal spise sammenskudsfrokost inden vi går hjem. Og på mandag begynder det nye skoleår for os og vi går i gang med planlægningen og forberedelseen for alvor.

1 kommentar:

  1. Det lyder rigtigt skægt Kate. der er ikke noget som sidste skoledag, når man ved at der står 7 ugers ferie foran en, og emnet Sidney Lee, har den mand nogensinde læst nogle selvudviklingsbøger, må han totalt have misforstået indholdet.
    God weekend Kate.

    SvarSlet