mandag den 8. februar 2010

Min platte.....

... bliver ved med at få nye ting tilføjet. Eller med andre ord....jeg synes, der sker for mange ting rundt omkring mig i mit liv. Ting som jeg ikke har indflydelse på, men som har en betydning i mit liv. Jeg prøver at tage det fra en ende af.

Vi var oppe og besøge min mor oppe i det "høje nord". Hun har det meget bedre efter at have fået sin pacemaker, men er blevet bange for at gå ud. Vi snakker med hende om det og prøver at finde ud af, hvad det egentlig handler om. Langsomt løsner hun op og det handler om hun er bange for at falde pga. sneen og isen. Det kan vi jo godt forstå og aftaler, at hun skal snakke med min søster om at gå for hende eller tage hende med ud og handle. Min mor har fået scannet sit hjerte og fået at vide, at hun har noget forkalkning på den ene hjerteklap. Ikke noget de vil gøre noget ved nu, måske senere.
Men vi havde en hyggelig eftermiddag og håber hun kommer herned til fødselsdag d. 21.februar.

Da vi kommer hjem fortæller den yngste, at hendes far ikke kommer til hendes 20 års fødselsdag. Fordi han er sur på hendes mor - mig. Nå hvad er han så sur over, tænker jeg. Det ved jeg stadig ikke, for jeg er blevet enig med mig selv om, at han må melde ud til mig. Og ikke lade det gå gennem vores børn. Jeg ved godt, at vores børn er "voksne", men derfor er det svært, når deres forældre ikke kan være i stue sammen. Jeg har taget et par gode lange snakke med pigerne og forklaret dem, hvad jeg mener og hvorfor. De forstår det godt, men er kede af det. Jeg tror det er ligegyldig, hvor gamle mine børn bliver, det er svært når de græder og er ulykkelige. Så er det, at jeg ikke er så pædagogisk indeni.....jeg slår ham med noget tungt, har jeg da tænkt en gang eller to.

I dag får jeg så at vide min lillebror er blevet opereret i det ene øje i nat. Og at han har mistet synet på det øje. Hans kærestes søn skylder penge for noget narko til nogle grimme fyre. De har opsøgt dem for at finde ham. Da min bror lukker dem ud gennem fordøren med glas i, knalder den ene hånden igennem glasset. Det får min bror i ansigtet og på overkroppen. Der sidder et glsstykke i det ene øje og blodet vælter ud. De ringer 112 og de VIL IKKE KOMME. Men henviser til lægevagten. Så de må køre til lægevagten og så går det rigtig stærkt. En time senere ligger han på operationsbordet på Aalborg sygehus. 4 timer senere har han fået glasset ud og har mistet synet. Han er syet på det andet øjenlåg - 3 sting.
Det lyder som en mellemting mellem en farce og en gangsterfilm. Hold da op - snak om at være på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.

Dagen er ikke slut endnu. Der er plads til mere på platten, men nu kun de gode ting. TAK

Ingen kommentarer:

Send en kommentar