mandag den 4. juli 2011

En brøkdel...

...af et sekund. Det er den tid det kan tage at ændret livet fuldstændig.

For 10 år siden døde min far midt i en samtale med min mor. Livet ændrede sig for min mor og alle os tæt på ham / hende. Ikke nødvendigvis til noget dårligere men bare til noget andet.
I fredags ændrede livet sig igen. Denne gang for min svoger og svigerinde. Deres værksted udbrændte fuldstændig og deres hjem er delvist ødelagt - hvor ødelagt ved ingen helt endnu. Det liv de stod op til om morgenen var helt anderledes, da dagen sluttede sent om natten. Deres drøm, deres indtægtsgrundlag og deres dagligdag... ja det er væk i ilden. Jeg er overbevidst om at de nok skal rejse sig som fugl Fønisk igen. De skal nok finde drømmen igen og dagligdagen skal nok indfinde sig. Livet skal nok begynde at føles normalt igen, måske ikke på samme måde som før branden. Bare anderledes - ikke nødvendigvis dårligere - bare anderledes.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar