søndag den 28. november 2010

Prisen kan være for høj!!!

Det er sket igen. At et eller flere mennesker har overrasket mig - på den trælse måde. Det sker når nogen gør eller siger noget, jeg ikke havde forventet. Denne gang har jeg endda fået "æren" af at være i centrum.

Jeg er i gennem de sidste 14 dage blevet udsat for en anonym chikane på arbejde. Hvorfor er der ingen der ved. Det er og har været rigtig hårdt. Det har betydet en tur ned og vende. En tur til psykolog og få hovedet "rettet ud". Jeg har det bedre nu, men ved stadig ikke, hvad det handler om og hvem det er.

Det har store omkostninger personligt og jeg er meget glad for, at jeg ikke er politiker. Det her kan jeg ikke holde til i længden. Det er nu heller ikke rimeligt, at nogen skal finde sig i det. Hvis man er uenig med mig eller andre løser det ikke noget at "operere" anonymt. Man må snakke om tingene.

Anonymitet gemmer den feje og den der ikke vil stå ved sig selv og sine meninger. Det er for nemt at gemme sig på den måde. Og enormt fejt og kujonagtig.

Det er utroligt at det skal være prisen for at passe sit arbejde. Hvis det skal være prisen melder jeg pas. Vi er nødt til at få en ordentlig tone og opførelse indført igen. Behøver vi kopiere alt det dårlige fra vores omverden? Er det blevet gammeldags at "behandle andre som man gerne selv vil behandles?" Så er jeg gammeldags og det er jeg stolt af. Hvad med dig?



3 kommentarer:

  1. Ih hvor groft .... :-(
    Jeg føler med dig , der er simpel hen ikke grænser for hvad "feje" anonyme personer kan finde på .... tænk at være så tarvelige også endda voksne mennesker . Jeg er åbenbart også gammeldags og det er jeg faktisk også stolt af ...
    Håber det snart løser sig ...

    SvarSlet
  2. Jeg tror at den type mennesker er blevet endevendt mange gange, ihvertfald på min blog Kate, og jeg er nået frem til hver gang er der desværre ikke meget vi kan gøre, det er mennesker med et meget ringe selvværd og de findes alle steder, og forsøger anonymt at skabe dårlig stemning, vi må ruste os selv til at takle den slags anonyme feje angreb, for der er desværre ingen håb om at de vil ændre sig det mindste.
    God Mandag til dig og dine og klem herfra.

    SvarSlet
  3. Garn moster tak for dine pæne ord.Det er desværre ikke løst endnu.

    Michael jeg tror du har ret. Men jeg mener ikke vi skal ignorer det og give op. Vi er nødt til at kæmpe imod og markere at vi ikke synes det er i orden. Vi er nødt til at få det hele på rette spor igen.

    God weekend til jer begge.

    SvarSlet